Page 5 - CSIF Sanidad Científica -Junio2016- | CSIF Sanidad Andalucía
P. 5

ESTUDIO SOBRE EL MODELO DE PETICIÓN DE CITAS

EN LOS CENTROS DE SALUD DE MÁLAGA

Study on the model request appointments in the Health Centers in Malaga

                                                                                                                       Aragón Ortega, D.
                                                                                 Auxiliar Administrativo | CS Limonar, DS Málaga

                                                                                                                          Oliva Torres, D.
                                                                                                 Cocinera | HRU Carlos Haya, Málaga

                                                                                                                     Rodríguez Pérez, R.
                                                                                                         DUE | Hospital Civil de Málaga

                                                                                                                  rodolforp3@gmail.com

                                                   RESUMEN  ABSTRACT

Ha pasado mucho tiempo desde el año 2004. En                It has been a long time since 2004. At that time, the
esa fecha, se produce el comienzo de la                     beginning of computerization and centralization of
informatización y centralización de las solicitudes         applications for assistance in the health centers of
de asistencia en los Centros de Salud de Andalucía          Andalucia through DIRAYA Program occurs.
mediante el Programa DIRAYA.                                DIRAYA has a module that manages appointments
                                                            agendas primary care, having a centralized
DIRAYA dispone de un Módulo que gestiona las                multichannel system citation: face, telephone,
citas de las agendas de Atención Primaria,                  Internet and even through SMS messages from
disponiendo de un sistema de citación centralizado          mobile phones. This module facilitates patient flow
multicanal: presencial, telefónico, Internet e              monitoring and coordination of the actions
incluso a través de mensajes SMS desde teléfonos            required in the diagnosis and treatment of each
móviles. Este módulo facilita la supervisión del            process.
flujo de pacientes y la coordinación de las acciones
requeridas en el diagnóstico y el tratamiento de            Justification: Through this study we want to see
cada proceso.                                               how aware are users of health centers in the
                                                            province of Málaga of the different ways that you
Palabras clave: DIRAYA, Citas, Agendas, Atención            can make an appointment at their health care
Primaria.                                                   center. After evaluation of this data, we will try to
                                                            know what the forms used when an appointment
                                                            is. We will also make a comparison to see if there
                                                            are differences in the data collected in accordance
                                                            with the income of the study area or by age and
                                                            sex.

                                                            Keywords: DIRAYA, Appointments, Calendar,
                                                            Primary Care.

CSIF SANIDAD CIENTÍFICA, Nº 7 (Jun. 2016) | ISSN 2341-2488
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10